Our mission

Wij helpen ondernemingen de beste beslissing te nemen,
om een concurrentievoordeel te behalen en operationele
efficiëntie te verhogen.

Keulen, 3 februari 2020 – MSX International (MSX) en Autorola Group (AUTOROLA) gaan de samenwerking aan waarin zij de Europese Automotive markt een ‘end-to-end’ en een volledig geïntegreerde wagenparkbeheer- en remarketing oplossingen bieden. Hierdoor worden wagenbeheerders in staat gesteld om processen te digitaliseren, te versnellen en prestaties te verbeteren.

Rob van Rijswijk, Vice President Product Management, MSX International: "Door strategisch samen te werken met AUTOROLA zijn we in staat om ons aanbod, op het gebied van wagenparkbeheer en remarketing, te verbeteren en uit te breiden. Het doel is om klanten in staat te stellen belangrijke uitdagingen en pijnpunten te overwinnen die momenteel een negatief effect hebben op hun winst, om hen de juiste tools te bieden om marktkansen te benutten en hun digitale toekomst te ondersteunen. Door deze overeenkomst en dankzij de innovatieve mogelijkheden van onze transparante en volledig geïntegreerde oplossingen, zal MSX dergelijke integraties aansturen, waarbij aanvullende, gespecialiseerde externe aanbieders eventueel worden verbonden met één BPO-platform. ”

MSX werkt al meer dan 25 jaar nauw samen met autofabrikanten wereldwijd en ondersteunt hen bij het maximaliseren van waarde en het behalen van meetbaar succes via een innovatieve portfolio van zakelijke oplossingen en diensten voor de Automotive. Als aanbieder van wereldwijde Business Process Outsourcing (BPO) binnen de Automotive, breidt MSX z’n diensten uit in wagenparkbeheer door OEM’s een oplossing voor wereldwijd beheerde services te bieden.

Peter Grøftehauge, CEO van Autorola Group: “Ons strategisch partnerschap met MSX biedt een uniek aanbod dat is gebaseerd op specialisatie, branchekennis en geavanceerde IT-oplossingen. De combinatie van onze automotive-expertise zal de wagenparkbeheer en operationele prestaties naar het volgende niveau brengen.”

Autorola Solutions (business unit van AUTOROLA) biedt geavanceerde online systemen om alle processen met betrekking tot wagenparkbeheer inzichtelijk te maken voor wagenparkbeheerders, OEM’s en leasemaatschappijen.

De samenwerking bouwt voort op de langdurige relatie tussen de twee bedrijven. Het beoogt een end-to-end, geïntegreerde, online, modulaire wagenparkbeheer- en remarketing oplossing te bieden, die de volledige levenscyclus van het wagenpark bestrijkt - van infleet- en de-fleet processen.
In de huidige zeer competitieve en groeiende markt vertrouwen traditionele modellen voor wagenparkbeheer op meerdere lokale of regionale processen en systemen, die de prestaties in de waardeketen beperken. Daarom is het van cruciaal belang dat bedrijven, die actief zijn in de Europese wagenpark- en remarketing arena, op korte termijn:

  • afschrijvingen verminderen en kosten verlagen door het proces ‘time to market’ te versnellen;
  • de levenscyclus processen van hun wagenpark digitaliseren, zodat efficiënter en sneller ingegrepen kan worden;
  • nieuwe verkoopkanalen inzetten voor meer verkoop, naamsbekendheid en klantenbinding;
  • hun wagenparkbeheer op Europees niveau beheren;
  • verbinding en gebruik maken van de mogelijkheden van meerdere potentiële leveranciers in de waardeketen.

Over MSX International
MSX International (MSX) is een toonaangevende leverancier van technologische business process outsourcing (BPO) -diensten aan OEM's in meer dan 80 landen. MSX's diepgaande expertise in de auto-industrie, in combinatie met geavanceerde data-analyse en aangepaste software oplossingen, verbeteren de prestaties van automotive dealernetwerken door het verhogen van omzet, kostenreductie en het verbeteren van klanttevredenheid. De brede BPO-services ondersteunen OEM's op het gebied van Garantie, Technisch, Onderdelen en Service bepalingen, Afzetkanalen, Klantbetrokkenheid, Wagenparkbeheer en Mobiliteit. MSX heeft wereldwijd meer dan 5.000 werknemers in dienst.

Over Autorola Group
Autorola Group, met hoofdkantoor in Denemarken, is wereldwijd actief op gebied van online remarketing en ICT-oplossingen voor professioneel wagenparkbeheer in de Automotive. Er werken ruim 420 werknemers bij meerdere vestigingen in 19 landen, in Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Oceanië. Autorola Group is verdeeld in drie wereldwijde business units: Autorola Marketplace, INDICATA en Autorola Solutions.

Autorola biedt autofabrikanten, dealerholdings, leasemaatschappijen, autoverhuurbedrijven, banken en verzekeraars oplossingen om occasions snel en efficiënt te verkopen via veilingplatform Autorola Marketplace. Met meer dan 100.000 verkochte voertuigen per jaar behoort Autorola tot de Europese top in remarketing oplossingen in Europa.
Daarnaast levert INDICATA, onderdeel van Autorola, een unieke online oplossing om opbrengsten op het gebied van remarketing te verhogen. Door real time data van de occasionmarkt in 13 landen te verzamelen, te verwerken en te analyseren wordt inzicht in vraag en aanbod, prijs- en marktdynamiek en voorraden gegeven. indicata.nl
Voor specifieke behoeften met betrekking tot efficiënter wagenparkbeheer ontwikkelt Autorola Solutions tailormade systemen.

Persinformatie

Frank Tanke, Country Manager the Netherlands, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., mobiel +31 (0)6 868 152 50
Ib Kimose, Global Director Autorola Solutions, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., mobiel +45 (0)6 16 299 16
Ioanna Dimopoulou, MSX International, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., mobiel +49 (0)16 210 419 28

Websites

Autorola                         nl.autorolagroup.com

Autorola Solutions         autorolasolutions.com

MSX International          msxi.com